Metamorfose BP Servicestation Koot

Ruim een jaar geleden werd de shop van het servicestation al geheel vernieuwd waardoor klanten nog sneller en beter geholpen konden worden. Nu is ook het exterieur van top tot teen aangepakt. Vanzelfsprekend kreeg het geheel een nieuwe frisse uitstraling in de bekende BP-huisstijl, maar ook op technisch gebied werd er ingrijpend vernieuwd. Daarbij denk je allereerst aan de brandstofpompen zelf en dat klopt, want die zijn allemaal vervangen door hypermoderne exemplaren met een uniek aanvoersysteem dat er vooral voor zorgt dat de brandstof sneller en gelijkmatiger word aangevoerd. Sneller tanken en minder gemors. Er staan in totaal 4 van deze pompen waar negen voertuigen tegelijk kunnen tanken. BP Servicestation biedt de keuze uit benzine, diesel en LPG. Er kan 24 uur per dag worden getankt, omdat tijdens sluitingstijden er met diverse betaalkaarten kan worden getankt. De betaalautomaat is verplaatst en staat nu op het pompeiland van pompnummer 1 en 2 waardoor heen en weer lopen richting de Shop niet meer nodig is.

Veel ingrijpender is de metamorfose die de beide wasstraten hebben ondergaan. Beiden zijn nu voorzien van nieuwe vloeren en state of the art Washtec apparatuur  die zorgdragen voor een meer dan uitstekend wasresultaat door de zeer hoge druk (70 bar) waarmee wordt gewassen en de voor de lak  zeer vriendelijke foamborstels. Het extra waxprogramma is een zegen voor de autolak. De gebruikte wax vult na de wasbeurt de poriën van de autolak op en vormt na een aantal waxbeurten een keihard beschermend pantser voor uw laklaag. Even geraffineerd zijn de nieuwe deuren van de wasstraten. Meestal zijn dat roldeuren en die hebben het grote nadeel dat ze als je de net gewassen auto de wasstraat uitrijdt als toegift nog even trakteren op lekwater. De nu bij Servicestation Koot toegepaste vouwdeuren zwaaien naar buiten open. Resultaat: geen vies lekwater meer op uw schone  auto!

“Het was een hele klus, maar we zijn nu weer helemaal up-to-date”, zegt eigenaar Walter Koot.  “We hebben er bij de renovatie voor gekozen om, zoveel als maar mogelijk was, gebruik te maken van lokale ondernemers voor de vele werkzaamheden die bij een dergelijk totaalrenovatie komen kijken. Natuurlijk hebben we ook nog onze Doe Het Zelf wasboxen waar veel gebruik van wordt gemaakt. Ook onze buitenste wasbox met oploopbordes is enorm in trek en we zien daar werkelijk van alles voorbij komen. Van caravans, busjes, tractoren tot boten aan toe. Ons servicestation is nu compleet vernieuwd, maar wat onveranderd blijft is de ouderwets hoogwaardige  service en aandacht voor onze klanten. Klanten die de wasstraat toch een beetje eng vinden zijn we graag behulpzaam door hun auto er voor hen in te rijden, net zoals we minder valide klanten behulpzaam zijn bij het tanken of controleren we desgevraagd graag even de bandenspanning of het oliepeil. Dat was altijd al zo en daar komt zeer zeker geen verandering in”.

Related posts